Bacalaureatul din acest an zugrăveşte proporţiile dezastrului din şcoala românească. Acesta este rezultatul celor 23 de ani în care educaţia a fost politizată până în măduva oaselor.
Liceele româneşti au produs anul acesta o generaţie care a reuşit să promoveze examenul final numai în proporţie de 43 la sută. Vina nu este a elevilor din această generaţie şi nici a celor care au gândit subiectele. Nu supravegherea cu camere video a generat aceste cifre dezamăgitoare.
Rezultatele din acest an sunt produse de calitatea slabă a educaţiei şi evaluării din cei patru ani de studiu ai acestei generaţii.
Celor tentaţi să spună că vina este a elevilor care nu au învăţat le pun în faţă argumentul evaluărilor constante din cei patru ani de liceu. Un elev care nu învaţă, nu trebuie să treacă anul până când nu este forţat să se încadreze într-un barem minim. Cât de superficială este evaluarea în licee, dacă 57 la sută dintre elevi nu au avut capacitatea să obţină o notă de trecere la examenul maturităţii?
Celor tentaţi să spună că vina este a profesorilor, în general, le pun în faţă condiţiile jignitoare în care statul român, sub toate guvernările, a plasat dascălii. Cum poţi pretinde performanţă de la tineri aduşi în sistem pe salarii de 800 de lei? Un muncitor necalificat câştigă mai mult într-o companie multinaţională! Adevărul este că toate partidele, toate guvernările, toţi liderii politici şi-au bătut joc de profesori, generând astfel o situaţie extrem de periculoasă pentru viitorul tuturor. Rezultatele de astăzi sunt oglinda dezatrului din viitor. O generaţie educată atât de slab nu poate produce schimbări în bine în societate.
Un alt fenomen grav, care a generat dezastrul din şcoala românească, este politizarea excesivă a sistemului. Nu s-a făcut pentru propagandă, ci pur şi simplu din mentalitatea ciolanului. Posturile de directori de