Prima maşină marca Ford produsă în Bănie, Transit-Connect (care mai este făcută în Turcia), va apărea în 2009, iar cea de-a doua va fi un autoturism mic, fabricat exclusiv la Craiova pentru export. Salariaţii fabricii se bucură că au locuri de muncă sigure şi, speră ei, bănoase. Transferul de proprietate dintre autorităţile române şi Ford Motor Company s-a finalizat ieri, la Craiova, printr-o ceremonie grandioasă la care au participat şeful statului, Traian Băsescu, premierul Călin Popescu Tăriceanu, preşedintele Ford pentru Europa, John Fleming, ambasadorul SUA la Bucureşti, Nicholas Taubman, şi o cohortă de parlamentari doljeni şi autorităţi locale. Delegaţia s-a oprit iniţial în secţia de montaj, unde noii proprietari s-au adresat muncitorilor. Premierul Călin Popescu Tăriceanu a menţionat că „suntem în această fază cu unul dintre cei mai prestigioşi producători de autoturisme din lume (...) Un loc de muncă într-o fabrică de maşini creează cel puţin patru locuri de muncă pe orizontală“. Preşedintele Băsescu a ţinut să arate că venirea Ford la Craiova i se datorează. În 2005, şeful statului a fost în SUA, unde
„l-am întâlnit pe William Ford, pe Bill Ford - un membru al marii familii Ford. Avea o singură problemă legată de investiţia companiei americane la Craiova: situaţia dificilă a grupului Daewoo pe plan internaţional. Condiţia de a investi a fost aceea ca orice solicitare a creditorilor Daewoo să fie preluată de statul român“. Băsescu a adăugat că s-a întors în ţară şi apoi a plecat în Coreea, unde a reuşit să convingă guvernul coreean să preia toate datoriile Daewoo. Şeful statului le-a dat un semnal salariaţilor (despre care auzise că au un fel de restanţe salariale) să nu sară la gâtul „nou-veniţilor“, adică al Ford, pentru a-şi rezolva divergenţele de salarizare.
Capital uman Ambasadorul SUA la Bucureşti, Nicholas Taubman, a făcut o analog