Din pasiunea şi implicarea Renault în F1 s-a născut cvadriciclul ultracompact Renault Twizy RS F1 Concept, o specie electrică aparte preparată de divizia Renault Sport, model care trebuie însă să se mulţumească cu statutul de prototip demonstrativ.
Pachetul optic şi aerodinamic presupune, printre altele, un spoiler lăţit paralel cu solul şi o talpă aerodinamică frontală ce aminteşte de monoposturile de Formula 1. Pragurile laterale, eleronul inscripţionat şi difuzorul de aer de la baza posteriorului în care sălăşluieşte un LED roşu ce se aprinde intermitent pe ploaie sunt elemente preluate de asemenea din Marele Circ.
Versiunea preparată Twizy Renault Sport F1, cu trimitere la spectacolul Formulei 1, renunţă la minusculele cauciucuri de 125/80 R13 pe faţă şi 145/80 de pe spate ale modelului de serie în favoarea unor slick-uri competiţionale late cu talon jos. Şi acest lucru nu este doar un moft, întrucât intervenţiile nu se rezumă doar la partea estetică. Motoarele electrice sincron de 4 kW (adică în jur de 5 CP şi un cuplu motor de 33 Nm) de pe modelul “domestic” Twizy 45 ori cel de 17 CP de pe versiunea mai răsărită Twizy 75 (cuplu motor de 57 Nm) pot fi date uitării. De acum, Twizy RS F1 are un motor de 97 CP capabil a propulsa vehiculul până la 100 km/h în 6 secunde, adică echivalentul demarajului unui Renault Megane RS, iar viteza maximă de 110 km/h îl face de departe cel mai interesant smart-car de acest tip.
Renault-ului Twizy RS F1 Concept i-au fost transferate inovaţii din competiţia supremă precum sistemul KERS (Kinetic Energy Recovery System), acesta având rolul de a furniza în momentele critice, pe o perioadă limitată la 14 secunde, un supliment de putere, graţie utilizării energiei cinetice recuperate pe frânări.
Twizy dă senzaţia că te afli într-un scuter atunci când conduci versiunea de serie de bază fără uşi, însă percepţia la bor