Absolvirea unei facultăţi de marketing sau a uneia de comunicare şi relaţii publice, cât şi capacitatea de a lucra sub presiune, cu termene-limită, sunt necesare unei persoane care este pasionată de „arta de a convinge clienţii să cumpere" (citat din Philip Kotler, profesor de marketing - n.r.).
Persoanele care urmăresc să devină specialişti în marketing pot urma cursurile unei facultăţi de specialitate, dar se pot specializa şi în cadrul facultăţilor de comunicare şi relaţii publice. Marina Tudose, freelancer, spune că în cadrul ambelor facultăţi pe lângă marketing se studiază şi alte discipline considerate parte integrantă a domeniului.
„De asemenea, există şi varianta în care un absolvent nu are studiile de mai sus, însă este instruit în cadrul departamentului de marke-ting al firmei la care lucrează, ajungând să înveţe de la colegii lui mai ex-perimentaţi", completează Tudose.
George Cojocaru, absolvent al Facultăţii de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, crede că acest domeniu este doar pentru oamenii activi, cărora nu le place rutina. „Prima dată când am intrat într-un departament de marketing, am descoperit oameni creativi şi care lucrau foarte mult în echipă. În plus, deşi totul părea un haos, spaţiul era extrem de organizat şi se lucra sub presiune, cu termene-limită", îşi aminteşte tânărul, care are experienţă de trei ani în domeniu. „Un specialist în marketing trebuie să aibă capacitate de sinteză şi concentrare, cât şi să fie atent la detalii", adaugă Cojocaru.
De asemenea, Marina Tudose subliniază faptul că un pasionat de marketing trebuie să aibă abilitatea de a putea demonstra impactul şi valoarea activităţii sale pentru compania din care face parte. „Mai mult, specialistul de marketing trebuie să se concentreze pe toate mediile care aduc plus valoare firmei sau brandurilor pe care le promovează", explică Tudose