Răspunsul coreenilor la VW Golf 7 Variant este noul combi Hyundai i30 cw. Acesta din urmă oferă un volum al portbagajului de 528 de litri (+ 150 litri faţă de compacta i30), fiind însă cu aproape 80 de litri sub cărăuşul german ce are o capacitate de transport a bagajelor de 605 litri cu încărcătura stivuită până la nivelul celei de-a treia perechi de geamuri lateral. Ecartul de volum se reduce însă prin rabatarea plană a spătarului banchetei şi sacrificarea locurilor spate, caz în care volumul breakului i30 cw se upgradează până la 1.642 litri (1.665 de litri la Golf Variant). Podeaua dublă are compartimente suplimentare.
La cei 4.485 mm lungime, 1.780 mm lăţime şi 1.500 mm înălţime, breakul i30 cw este elongat cu 18 cm faţă de compacta din care derivă. Prin comparaţie directă cu Golf 7 Variant (4,56 metri, 1,79 metri lăţime şi 1,46 metri înălţime), i30 cw este mai scurt cu 8 cm, mai îngust cu 1 cm, dar mai înalt cu 4 cm. Măsurând 2,65 metri, ampatamentul combiului coreean este marginal mai extins ca distanţa între axe a bestseller-ului german din segment (2,63 metri).
Sub capota noului i30 cw un motor de laudă este dieselul commonrail 1.6 CRDI de mare putere, cu 128 CP (94kW) cu intercooler şi turbină cu geometrie variabilă. La o cilindree de 1.582 cc, acesta în mod normal ar trebui să concureze TDI-ul de 1.6 de la VW, însă graţie puterii mai mari cu 18 CP şi a cuplului (260 Nm) superior cu 10 Nm micului BlueMotion din Wolfsburg, această unitate reuşeşte să rivalizeze chiar şi low-turbo-ul Volkswagen de 2.0 TDI. În vreme ce Golf-ul 7 Variant 2.0 TDI (150 CP) sprintează suta în 8,9 secunde şi atinge 216 km/h, Hyundai i30 cw 1.6 CRDI, în ciuda unui handicap de 400 cc la cilindree, nu doar că nu este umilit în performanţe de rivalul său, ci aproape că reuşeşte să alerge cot la cot cu acesta: 0-100 km/h în 9,9 secunde şi 193 km/h viteză maximă.
În ceea c