Turismul bihorean are, de anul trecut, trei branduri create de către Centrul pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă (CAPDD) Bihor. Carnea de vită bio, gospodăria tradițională și însoțitorul care știe totul despre Munții Apuseni sunt banduri care nu au fost încă înregistrate, nici de către Parcul Natural Apuseni, nici de către Consiliul Județean Bihor.
„Înregistrarea celor trei branduri costă 5.000 de euro, în total", a spus Viorel Lascu, coordonatorul proiectului derulat de CAPDD Bihor. Produsele-viitoare mărci înregistrate, au fost alese cu ajutorul unor specialiști francezi, care cred în potențialul cărnii de vită din Bihor. „ Cel puțin 30 la sută din carnea de vită bio din România provine din Parcul Natural Apuseni", spune Viorel Lascu.
Strategii există, mai puțin infrastructura
Tot pentru a promova turismul bihorean, CAPPD Bihor s-a implicat într-un proiect de cooperare transfrontalieră româno-maghiară, realizând un album cu 300 de imagini din Parcul Natural Apuseni, surprinși de către fotografi aleși prin National Geographic România. Potrivit lui Viorel Lascu, județul Bihor are nenumărate strategii de promovare a turismului, toate cu potențial. Singurul lucru care împiedică dezvoltarea turismului este lipsa infrastructurii, a locurilor de cazare și a pensiunilor care servesc mâncăruri tradiționale, nu cartofi prăjiți cu piept de pui la grătar. Pe plan cultural, județul Bihor este atrăgător prin corul bătrânilor din Roșia, care interpretează cântece arhaice, la festivalurile comunale.