Campania electorală a fost profund viciată, este concluzia ActiveWatch după monitorizarea programelor principalelor posturi de televiziune românești. Antena 3 şi România TV s-au consacrat prin critica predominantă a membrilor ARD şi a preşedintelui Traian Băsescu, în timp ce B1 TV a criticat exclusiv membrii Guvernului Ponta și USL, arată raportul ActiveWatch.
„Active Watch dezaprobă maniera prin care, unele televiziuni şi actorii politici din România, au privat publicul larg, pe durata campaniei pentru Alegerile Parlamentare din 9 decembrie 2012, de acces la informaţii privind candidaţii şi platformele electorale. Considerăm că aceştia s-au comportat iresponsabil şi fără simţ civic în relaţia cu publicul şi alegătorii din România. Pentru numeroasele derapaje de la informarea corectă a cetăţenilor români, unii jurnalişti şi politicieni se fac vinovaţi de crimă de dezinformare în masă”, au precizat reprezentanții organizației.
În analiză au intrat nouă posturi de televiziune: Antena 1, Antena 3, B1 TV, Digi 24, OTV, Pro TV, Realitatea TV, România TV şi TVR 1.
ActiveWatch recomandă interpretarea acestor date şi din perspectiva datelor oficiale de audienţă. Reamintim că, în segmentul emisiunilor de dezbateri, postul Antena 3 beneficiază de cea mai mare audienţă în rândul televiziunilor de ştiri. Conform www.paginademedia.ro , care preia datele oficiale comunicate de Kantar Media, 9 din primele 10 emisiuni de dezbatere din România sunt produse şi difuzate de postul Antena 3 (date valabile pentru luna noiembrie, în mediul urban).
În acest context, apreciem că televiziunile şi politicienii din România au pierdut încă un examen de cultură civică şi politică, abandonându-şi mandatele profesionale şi responsabilităţile publice faţă de publicul larg. Considerăm că, în acest moment, adevărata super-majoritate politică din România