Mai mulţi transportatori aerieni şi tereştri le oferă pasagerilor publicaţii care prezintă subiecte din turism, artă, medicină şi din sport. „InterCity Magazin“ (CFR), „Insight Tarom“, „Be Blue Air“, „Călător Eurolines“ şi „Airport View“ (Aeroportul Otopeni) apar în zeci de mii de exemplare. Chiar dacă au în spate companii cu cifre de afaceri de zeci de milioane de euro, revistele simt efectele crizei prin scăderea volumului de publicitate atras.
Editorii „revistelor de bord“ spun că publicaţiile dau „plusvaloare“ serviciilor şi sunt un mijloc de comunicare cu pasagerii.
Distribuţia se face în avioane, în autocare şi în trenuri, dar şi la punctele de vânzare de bilete şi alte servicii. O parte din exemplare sunt trimise direct partenerilor şi potenţialilor parteneri.
Tot mai puţină reclamă
Potrivit editorilor, „în acest moment se trece de la editarea în sistem free-lancing la redacţiile profesioniste“.Printre cumpărătorii de publicitate din „revistele de bord“ se regăsesc branduri din domenii precum energie, bancar, auto, electronice şi băuturi alcoolice.
„Anul trecut am fost asaltaţi de dezvoltatorii imobiliari şi de companiile din zona auto. Acum predomină FMCG‑urile (n.r. - industria bunurilor de larg consum). Oricum, şi noi simţim acut reducerea de bugete“, a declarat Beatrice Bălan, directorul general al companiei Media 10, editorul publicaţiilor „Insight Tarom“, „Be Blue Air“, „Călător Eurolines“ şi „Airport View“.
„Anul acesta, patru categorii de clienţi au avut un regres mare sau aproape total: imobiliar, auto, electronice şi asigurări“, a afirmat Laura Florea, PR Specialist la Astrid Business Development (ABD), agenţie care editează pentru SNTCFR Călători revista „InterCity Magazin“.
Cu toate acestea, „nu trebuie ignorat faptul că publicaţia în sine poate aduc