Mediul online va fi singurul care va inregistra o crestere a publicitatii in 2010, crede Dan Balotescu, managing partner Media Investment. Balotescu si alti participanti la conferinta "Smark - Strategii media 2010", organizata joi, au vorbit despre efectele crizei asupra cheltuielilor media ale companiilor, in conditiile in care, dupa cum a afirmat o reprezentanta a Initiative Worldwide, "tendintele de criza pe care le-am constatat in urma cu 12 luni in Europa Occidentala si SUA se petrec acum in Romania".
Multi dintre participanti au mentionat ca mediile digitale sunt deja in "sangele" consumatorilor, al caror comportament s-a schimbat profund ca urmare a crizei. Reprezentanti ai agentiilor locale au admis ca in Romania cheltuielile media pe Internet sunt inca foarte reduse comparativ cu alte piete si pentru ca "poate nu ne uitam suficient de mult la ce se intampla in jurul nostru" si ca multi clienti care si-au redus bugetele au tinut cont ca TV-ul ramane principalul canal la nivel de penetrare.
Dan Balotescu, managing partner al Media Investment, despre strategiile de media in vreme de criza:
Mediile inovative (media neconventionale, folosirea neconventionala a mediilor conventionale) sunt importante, dar sunt o componenta mica, stabilita la sfarsitul elaborarii strategiei mediaGeneral vorbind, strategia de media nu trebuie reinventata, ci adaptata contextului, schimbarilor majore neasteptate (crize, schimbari legislative importante) sau predictibile (penetrarea mediului online, HD TV, folosirea mobilului etc.)Primul efect al crizei economice a fost taierea bugetelor, care are multe explicatii - compania nu vinde pe plan local, grupul international din care face parte compania locala taie bugeteleUn alt efect: inflatie de licitatii pentru alegerea agentiilor, din cauza unor ratiuni de cost, ratiuni strategice. Eu cred ca cel mai adesea p