Povestea Cosminei Mesesan este una asemanatoare cu cea a sutelor de tineri romani care au plecat in strainatate pentru se perfectiona si a-si face o cariera de succes. Povestea ei difera insa prin faptul ca a ales sa se intoarca in Romania dupa 3 ani de zile de munca in Los Angeles si sa inceapa o afacere intr-un domeniu relativ nou la noi: Mystery Shopping. Despre ce inseamana si presupune Mystery Shopping-ul, cum se prezinta piata din Romania fata de cea din SUA, despre preturi ci cum sa-ti imbunatatesti serviciile cititi in interviul realizat de HotNews.ro cu Cosmina Mesesan.
Rep: Ai plecat in SUA in 2004 cu un training in marketing si te-ai specializat in Mystery Shopping, un domneniu nu prea cunoscut in Romania la acea data...
Cosmina Mesesan: Am lucrat in SUA, in Los Angeles, mai mult pe customer service si in acelasi timp am urmat cursurile scolii de marketing asa ca am gasit oportun sa le imbin pe cele doua, sa verific calitatea serviciului cat si sa intru putin in tainele cercetarii de marketing. Dupa cum se stie, cercetarea de Mystery Shopping este o cercetare calitativa de marketing care are in vedere, nu doar verificarea comportamentului angajatilor, asa cum gresit s-a introdus in Romania acest concept, ci, in special, imbunatatirea calitatii serviciilor pe termen lung.
Rep: Deci ai inceput sa profesezi in Mystery Shopping ...
CM: Da. Am lucrat doi ani in mystery shoppe pe anumite proiecte. In acelasi timp am lucrat ca specialist customer service pentru o companie de piatra naturala, apoi in retail in cele mai mari malluri din California, incepand ca asistent de vanzari si incheind ca sef de magazin.
Rep: Aveai in fata perspectiva unei cariere si ai ales sa te intorci in Romania. De ce?
CM: Din mai multe motive, cel mai important fiind familia. Resimteam puternic lipsa familiei si a prietenilor mai ales in condit