In editia de luni, Ziarul Financiar a publicat un articol despre situatia brokerilor imobiliari, ale caror venituri au fost serios diminuate de criza, unii dintre ei ajungand acum sa realizeze castiguri de-a dreptul ridicole comparativ cu cele din urma cu 1-2-3 ani, scrie Cristian Orgonas, pe blogul lui.
Nu as dori nici sa le plang de mila, nici sa ii acuz de ceva, insa doresc sa comentez fragmentul de mai jos, acesta fiind in opinia mea definitoriu pentru multi dintre angajatii "de succes" din perioada 2006-2008:
"Daca in 2008 unii brokeri rivalizau la nivel de prestanta si look (tinuta scumpa de marca, masini noi si performante, gadgeturi de ultima ora) cu unii executivi de companii cu prestigiu, acum realitatea i-a adus pe majoritatea la nivelul unor simpli agenti de vanzari…
Daca inainte brokerii erau obisnuiti sa castige bani multi intr-un timp foarte scurt si fara prea multe eforturi, in ciuda faptului ca nu erau foarte bine pregatiti din punct de vedere profesional, acum raportul de forte s-a schimbat. Clientul face legea, iar brokerul este nevoit sa se supuna". sursa: Ziarul Financiar
Expansiunea fara precedent a afacerilor in ultimii ani a adus multi angajati in situatia de a detine pozitii si de a realiza venituri mult peste valoarea adaugata pe care ei o puteau genera, lipsa de pregatire profesionala fiind suplinita de contextul economic, respectiv de cresterea nesustenabila a economiei, existand domenii in care rezultatele bune se obtineau indiferent de strategia pe care o aplicai.
Problema este ca acesti oameni au inceput sa consume pe masura castigurilor pe care le realizau: masini scumpe, apartamente sau case in ansambluri rezidentiale cumparate la preturi exorbitante, au contractat credite pentru care plateau rate de mii de euro pe luna, cu alte cuvinte consumau cat de mult puteau, fara sa se gandea