Desi multe organizatii multinationale se straduiesc sa globalizeze practicile de compensatii pe care le aplica, mai putin de jumatate din aceste companii beneficiaza de programe globale de salarizare, conform unui studiu realizat asupra strategiei globale de salarizare si conducere de compania globala de consultanta Mercer.
Mai exact, acest lucru inseamna ca executivul unei companii multinationale care are filiale in mai multe tari va fi remunerat la fel, indiferent daca lucreaza in Olanda, Anglia, Spania, Romania sau Bulgaria.
Doar 45% din companiile participante la acest studiu abordeaza o politica globala de compensatie, in timp ce majoritatea continua sa aiba o abordare locala - aproximativ 39% dintre respondenti - sau regionala - in proportie de 16%.
Potrivit studiului Mercer, dezvoltarea programelor globale de compensatie incepe cu o strategie globala de salarizare. In timp ce marea majoritate a companiilor respondente, adica 84% dintre ele, au stabilit deja o strategie globala de recompensare pentru angajatii executivi, mult mai putini dintre aceste companii au facut acelasi lucru pentru angajatii din alte grupuri, continuand sa isi defineasca strategiile de compensatii la nivel local sau regional.
Putin peste jumatate din companii - aproximativ 53% - au strategii globale de salarizare specifice pentru persoanele din pozitii de manageri, in timp ce mai putin de o treime (30%) au strategii globale pentru profesionisti, iar 26% pentru angajatii din vanzari.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 168 de companii multinationale din SUA si Europa, care activeaza in mai multe industrii, cu peste 20.000 de angajati si care au venituri cuprinse intre un miliard si 5 miliarde de dolari.
"In timp ce majoritatea programelor de compensatii globale sunt pentru executivi, fiind definite la nivel de corporatie, strategiile pentru alte g