În acest an, pe mesele străinilor din toată lumea au ajuns produse româneşti în valoare de un miliard de euro. Potrivit România TV, între acestea s-au aflat inclusiv pufuleţi, brânză de burduf sau diverse vinuri.
România exportă produse alimentare către Germania, Statele Unite ale Americii, Marea Britanie sau Italia, iar primii care au promovat aceste produse pe pieţele străine au fost chiar compatrioţii noştri care s-au stabilit acolo.
Astfel, potrivit România TV, pufuleţii româneşti ajung pe rafturile magazinelor din Statele Unite, dar şi în Suedia şi Olanda, în timp ce clasica eugenie este foarte îndrăgită de nemţi. Mari consumatori de produse lactate, italienii s-au îndrăgostit de brânza de burduf făcută în stânele româneşti, dar şi britanicii şi austriecii au început să cumpere brânza românească de burduf. La rândul ei, Spania, o ţară renumită pentru sortimentele de vinuri, scoate la vânzare vinuri româneşti.
Citeşte şi România, cel mai mare volum de exporturi de după Revoluţie. Deficitul comercial, în scădere
Dealtfel, exporturile de alimente sunt în creştere, însă e loc şi de mai bine, după cum a declarat pentru România TV Sorin Minea, preşedintele Asociaţiei Române a Cărnii. "Sunt oportunităţi pentru comunităţile de români, pentru magazinele româneşti sau turceşti. Sunt foarte puţini exportatori mari în sectorul agroalimentar, afară. Au crescut uşor în ultimul timp, dar e loc pentru mult mult mai bine", spune acesta.
Citeşte şi Deficitul comercial a scăzut în primele opt luni cu peste 40%. Exporturile au urcat cu 7,9%
În plus, în 2013, România a exportat de câteva milioane de euro fructe de pădure către ţările europene din Vest. De asemenea, şi ciupercile româneşti sunt la mare căutare, în special la italieni.
Citeşte şi Prognoze favorabile pentru economia României