Majorarea TVA-ului, aplicabilă începând cu 1 iulie, coincide cu startul reducerilor de vară în Spania, ceea ce va ajuta consumatorii să nu simtă creşterile până în septembrie. 70% din comercianţi au anunţat că nu vor majora preţurile, pentru a nu afecta vânzările.
De astăzi intră în vigoare majorarea de TVA, de 2%, respectiv 1%. Noua taxă pe valoare adăugată creşte de la 16% la 18% (TVA-ul general, care se aplică majorităţii bunurilor şi serviciilor) şi de la 7% la 8% (TVA-ul redus, care se aplică spectacolelor culturale, barurilor, restaurantelor sau locuinţelor noi). TVA-ul superredus va rămâne neschimbat, la 4%. Acesta se aplică alimentelor de primă necesitate, precum pâinea, laptele, legumele sau ouăle.
Majorarea acestui impozit indirect va duce automat la creşterea preţurilor, dar, din fericire, data intrării în vigoare, 1 iulie, corespunde cu începerea perioadelor de reduceri în Spania, ceea ce va face ca cetăţeanul să nu simtă scumpirile până în septembrie, scrie El Pais.
Noul TVA ameninţă să reducă iar consumul, încă foarte slăbit după recesiunea de doi ani pe care, recent, Spania a lăsat-o în urmă, deşi încă destul de timid. Din septembrie 2009, consumul începuse să-şi revină, deşi încă nu suficient de mult. Banca Spaniei anunţa ieri în buletinul său economic: "Consumul a arătat un comportament ceva mai timid în ultimele luni".
70% dintre comercianţi nu vor majora preţurile, pentru a păstra vânzările neafectate. De exemplu: Zara, Ikea, Eroski, Mercadona, Carrefour sau Caprabo au anunţat că nu vor creşte preţurile, în ciuda majorării TVA-ului. Cu toate acestea, prejudiciul comercianţilor va fi unul notabil, dat fiind că un studiu al Federaţiei de Consumatori Independenţi a relevat că, în acest an, suma medie cheltuită în perioada reducerilor de vară (rebajas) va scădea cu 27% faţă de anul trecut.
Citeşte pe adevarul.es ce sumă spe