Cea de-a 83-a primăvară de la Geneva Motorshow 2013 (7-17 martie) este ocazia cu care fabricantul american Tesla debarcă pe bătrânul continent cu primul său crossover electric cu alură de tot-teren. Soluţia de propulsie pentru Model X este Plug-In electric, adică acumulatorii maşinii ce alimentează motorul electric se cuplează la o priză casnică pentru încărcare.
Aşadar, compania Tesla prezintă în Europa versiunea finală a acestui concept de SUV 100% verde la doar două luni distanţă de la marea lansare petrecut în prima lună a anului în cadrul evenimentului expoziţional Detroit Auto Show 2013.
Asemenea sedanului de familie Model S, luxosul SUV de la Tesla este construit din aluminiu, are zero emisii şi o autonomie pe baza curentului din baterii de 500 km.
Preluând platforma sedanului Model S, crossoverul Tesla Model X afişează o caroserie spaţioasă în stilul PAS- ului ( Progressive Activity Sedan) Seria 5 GT de la BMW, dar cu deosebirea că habitaclul dispune de trei rânduri de scaune.
Privită din lateral, Tesla Model X aduce uşor cu Porsche Panamera, doar că consolele faţă şi spate sunt ceva mai scurte. Dacă accesul la locurile din faţă se face prin uşi cu deschidere laterală clasică, în schimb, pentru a ajunge pe bancheta din rândul secund şi pe cele două scaune din planul trei, cei cinci pasageri din spate vor utiliza două portiere Gullwing tip aripi de pescăruş (concept preluat de la modelele Daimler, disponibil în premieră pe modelul Mercedes 350 Gullwing al anilor’50, SLR şi actualmente pe supercar-ul SLS AMG). Conceptul a presupus montarea balamelelor pe plafon şi deschiderea uşilor în sus, în plan orizontal.
Stilistic, conturul cromat al grilei aduce cu noul limbaj de design adoptat de Ford pe compacta Focus, citadina Fiesta şi Mondeo 2013. În spate, muchia capacului hayonului seamănă cu liniile de pe Audi A7 Sportback în timp ce stop