Este oficial: Ministerul Transporturilor vrea să reia licitaţiile pentru construcţia în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov-Făgăraş, la un an şi jumătate după încercarea eşuată de concesionare pentru Comarnic-Braşov, proiectul eşuând din cauze neclare, cu nuanţe de scandal internaţional.
Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a anunţat că va propune Guvernului spre aprobare reluarea procedurilor de licitaţie în regim de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov-Braşov-Făgăraş, în condiţiile în care acest tronson oferă o "alternativă" la autostrada Sibiu-Piteşti, pentru care nu au fost găsite încă soluţii de finanţare.
Construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov este unul dintre cele mai răsunătoare şi mai recente eşecuri ale guvernului în materie de contracte de concesiune, în condiţiile în care pentru acest tronson au fost găsiţi constructori anul trecut, dar aceştia au renunţat subit la contract.
Tronsonul Comarnic-Braşov, cu o lungime de 58 km, este estimat să coste circa 983 mil. euro, proiectarea şi construcţia urmând să dureze circa patru ani, potrivit Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). De asemenea, ca şi lucrări de artă, tronsonul cuprinde 57 de poduri şi 5 pasaje. Pe de altă parte, tronsonul Braşov-Făgăraş, care se întinde pe 53 de kilometri şi trebuia să fie construit de americanii de la Bechtel, este ceva mai simplu de realizat, fiind estimat să coste puţin peste 221 mil. euro. Conform contractului iniţial cu cei de la Bechtel, lucrările la autostrada Braşov-Făgăraş trebuia începute în luna martie a acestui an şi finalizate în prima parte a anului 2013, însă acest lucru nu s-a mai întâmplat.
Având în vedere însă că studiile de fezabilitate ale acestor tronsoane ar urma să fie reactualizate, foarte probabil costurile cu construcţia vor suferi modificări.
"Memorandu