Condiţiile de precalificare au fost eliminate de Consiliul Concurenţei. Ofertele potenţialilor investitori pot fi depuse până pe 5 iulie, după care încep negocierile. Investitorii interesaţi sunt americanii de la Ford şi General Motors, precum şi mogulul rus Oleg Deripaska.
Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) a publicat ieri anunţul de vânzare a pachetului majoritar de 72,4% din acţiunile AUTOMOBILE CRAIOVA SA (ACSA), singurul acţionar cu drept de vot la DAEWOO AUTOMOBILE ROMANIA SA (DWAR). Potenţialii investitori vor putea depune ofertele până pe 5 iulie, după care AVAS va anunţa programul de negociere cu deponenţii ofertelor.
Normele UE desfiinţează condiţiile de precalificare
ACSA deţine 49% din capitalul social al DWAR, restul de 51% din acţiuni fiind în proprietatea societăţii, după ce a fost răscumpărat de la partenerii coreeni. Alt acţionar majoritar semnificativ este SIF Oltenia - cu 22%, restul fiind deţinut de alţi acţionari persoane fizice şi juridice. Companiile care şi-au manifestat interesul pentru a participa la privatizare sunt giganţii americani Ford şi General Motors, la care se adaugă JC Russian Machines, o companie controlată de mogulul rus Oleg Deripaska, un apropiat al preşedintelui Vladimir Putin. Deripaska face parte din noua oligarhie rusă şi deţine un imperiu financiar, având în portofoliu, printre altele, grupul RUSAL - unul dintre cei mai mari producători de aluminiu din lume, afaceri importante în domeniul energiei, şi GAZ - al doilea mare producător de maşini de pe piaţa rusească, titular al mărcilor Volga şi Gaz. După ce firma şi-a exprimat interesul pentru DWAR, presa rusească a speculat că firma lui Deripaska nu poate participa la privatizarea uzinei craiovene deoarece nu îndeplineşte criteriile de precalificare impuse de statul român: cifră de afaceri de zece miliarde de euro ş