Porturile maritime sunt adevarate cimitire de nave
Aproximativ 30 de nave de diferit tonaj zac abandonate de armatori prin danele porturilor romanesti * Pescadoarele "Pietrosu" si "Jijia", proprietatea Companiei de Pescuit Oceanic Tulcea, stau nemiscate la Midia de aproape un deceniu * Multe dintre navele aflate in aceasta situatie se pot scufunda la cea mai mica adiere de vant * Taxele de cheiaj si celelalte cheltuieli care se fac cu ruginiturile depasesc cu mult valoarea de piata a navelor * Multe dintre asa-zisele vase nu mai pot fi folosite niciodata pentru navigatie * Nefiind intretinute, epavele au un aspect de-a dreptul infricosator In prezent, prin porturile maritime romanesti Agigea, Mangalia si Midia zac aproape 30 de nave de diverse tonaje si clase, apartinand unor diferiti armatori. Vasele stau de ani de zile prin danele porturilor, unele dintre ele uitate de stapani, arestate de echipaje pentru diverse litigii privind drepturi salariale sau retinute de autoritatile maritime romanesti si reprezentand un adevarat pericol pentru navigatia din zona. In orice moment exista posibilitatea ca unele dintre ele sa se scufunde. Astfel, pescadoarele "Jijia" si "Pietrosul", apartinand Companiei Romane de Pescuit Oceanic Tulcea, acum in procedura legala de faliment, zac de peste zece ani pentru tot felul de litigii comerciale. Cargoul "Marvi-B", sub pavilion Honduras, sta gata sa se scufunde de peste noua ani tot in portul Midia, ca si nava "Jameel", sub acelasi pavilion, care zace tot acolo de aproape sase ani. Tot in portul Midia zac navele romanesti "Ozana" si "Targu Mures", prima avand ca proprietar CRPO Tulcea, iar cea de-a doua fosta Companie Navala Maritima "Romline", si ea in proces de lichidare. In Portul Constanta stau, printre altele, epavele "Oscar Saturn", fosta "Sovata", si "Oscar Venus", fosta "Stefanesti", ambele proprietatea fostei Companii