În principiu, se poate spune, vorbind despre licitaţia de impresionism de la Artmark de marţi, că s-a mai vândut un muzeu: lucrări multe, mai mult de o sută şi jumătate, bune şi foarte bune, cu o linie tematică destul de coerentă.
Un Dărăscu luminos, cu identificarea de Balcic în orizont, în colţul din stânga, a plecat cu 12 mii de euro, doi copaci, unul semnat S. Mutzner şi altul de Kimon Loghi, au fost daţi cu 4 şi, res-pectiv, 1,5 mii de euro. Un han în cârje de Myna Beck Weber, artistă enigmatică precum subiectul său, cu întârziere apărută în licitaţiile din România, a plecat pentru 2,4 mii de euro, mai mult decât cele 1,9 mii obţinute de o incredibilă "După-amiază la Balcic", făcută de Paul Miracovici în guaşă şi lumină de argint. Un colţ de Bucureşti, cu o inedită prezenţă a unei reclame murale drept în ochi, ceea ce solidifică esenţial atmosfera, poartă semnătura lui Iser şi s-a dat cu 8,5 mii de euro, ceea ce este un preţ rezonabil pentru aşa ceva, fiind şi o pictură destul de mare, ca dimensiuni.
Au apărut în această delicată şi sensibilă licitaţie numele mari, arhicunoscute, cu rezonanţă, dar şi cele care se relevă mai mult cunos-cătorilor şi finilor degustători de artă, care nu caută argumente şi expertiză la rubricile mondene.
Tonitza tinde tot mai mult să ia faţa şi faima celui mai tare Nicolae al momentului, nu Ceauşescu, desigur, ci Grigorescu. "Rachiş Ali", supranumită "Micuţa tătăroaică", un profil cu ochi migdalaţi şi botic în inimioară, desigur, privit din faţă, un ulei pe carton de dimensiuni mai degrabă mici, a plecat la 48 de mii de euro. O pictură cu un traseu clar evidenţiat, bogat şi prestigios, reprezentând un îngeraş ce ne priveşte cu ochişori-i rotunzi dintre pufoşenii albe, numită cu multă imaginaţie "Fetiţă în alb", a fost vândută cu 67,5 de mii de euro, estimarea maximă putând admite chiar şi 120 de mii. Un peisaj in