Avem pod sau o insulă artificială pe Dunăre?, se întreabă transportatorii din Bulgaria referitor la noul pod între Vidin şi Calafat, scrie luni cotidianul sofiot Standart. Dacă ar fi fost un pod, atunci trebuia ca la el să se ajungă prin drumuri bune, aşa cum este normal în ţări membre ale Uniunii Europene. Dacă ar fi fost o insulă, atunci trebuia mai întâi să se construiască aeroporturi pentru a se ajunge la ea, înainte să fie inaugurată, glumesc reprezentanţii sectorului de transporturi.
Avem un pod, dar nu şi drum - asta este situaţia, a comentat Ilian Filipov, membru al Consiliului de administraţie al Asociaţiei transportatorilor rutieri din Bulgaria. Din câte am auzit, podul în sine este foarte bun, problema este cum să ajungem la el. Dacă nu putem ajunge, atunci el practic nu există pentru noi, a afirmat Filipov.
În opinia lui, inaugurarea noului pod programată pentru 14 iunie nu va schimba în nici un fel situaţia cu transporturile internaţionale, iar transportatorii bulgari vor continua să folosească ruta prin Serbia pentru a ajunge în vestul Europei. 'Eu, de exemplu, nu permit camioanelor mele să treacă prin România. În primul rând pentru că în Bulgaria nu sunt drumuri bune spre România, în al doilea rând pentru că până acum era foarte scump să treci cu feribotul la Vidin-Calafat. În al treilea rând pentru că drumurile din România sunt foarte proaste. În România parcursul mediu este de 40 kilometri în 9 ore, în timp ce media europeană este de 700 kilometri. Prin urmare, ruta prin România nu este rentabilă', a susţinut Filipov. El a adăugat că drumul prin Serbia nu este deloc prost şi singura problema este una de natură birocratică pentru că această ţară nu face parte din UE şi sunt necesare mai multe acte.
Până când situaţia cu drumurile din România şi nord-vestul Bulgariei nu se va schimba, noul pod v