Proaspătul break Octavia ce a parcurs până acum trei generaţii se poziţionează în gama VAG ca deţinător al celui mai mare compartiment portbagaj, uriaşul spaţiu înghiţind 610 litri, dar care însă se expandează la 1.740 de litri printr-o simplă rabatare a banchetei spate fracţionabile 40/60.
Skoda Octavia Combi 2013 se anunţă ca un amalgam superb de calitate, funcţionalitate şi hectare de spaţiu, pentru nu foarte mulţi bani. Noul model este mai încăpător, are un design elegant şi o calitate decentă care îi susţin pretenţiile de cel mai bun break mediu.
Maturizarea este evidentă: lungimea a crescut de la 4.569 mm la 4.659 mm, combiul se lăţeşte de la 1.769 mm la 1.814 mm, în vreme ce înălţimea la plafon se reduce, marginal, de la 1.468 mm la 1.465 mm. Distanţa între axe este elongată cu 10,8 cm, la 2.686 mm, ceea ce plasează cărăuşul ceh cu 10 cm peste valoarea ampatamentului VW Golf VII Variant.
Ca pachet tehnic, Octavia Combi face o figură frumoasă şi va putea fi comandată opţional pe motorizările diesel şi cel de 1.8 TSI, cu un sistem de tracţiune integrală. Ajunsă la a cincea generaţie, tehnologia Haldex cântăreşte cu 1,5 kg mai puţin comparativ cu precedentul sistem şi activează tracţiunea pe patru roţi numai atunci când vehiculul pierde din aderenţă. Central este montat un diferenţial comandat electromagnetic ce poate bloca electronic roţile frontale, cuplul între cele două punţi fiind distribuit aproape instant (milisecunde). Senzorii şi electronica avansată poate detecta dinainte dacă vreo roată arată intenţia de a pierde aderenţă, frânând-o din timp. Tracţiunea 4x4 poate fi asociată unităţii diesel 2.0 TDI (150 CP şi un cuplu de 320 Nm), iar în premieră, aceasta este disponibilă inclusiv cu micul diesel 1.6 TDI, adică agregatul cu autoaprindere prin compresie de 105 CP şi 250 Nm. Adăugarea celei de-a doua punţi motrice face ca în cazul celui de