Un număr de 21 de companii care operează în audiovizualul din România participă la MIPTV, cel mai important târg european de vânzare şi achiziţionare de produse de televiziune, care se desfăşoară la Cannes, în perioada 12 - 16 aprilie, informează Mediafax. Cea de-a 47-a ediţie a târgului, organizată la Palais des Festivals din Cannes, se desfăşoară pe o suprafaţă impresionantă de 21.000 mp.
La eveniment s-au înscris 11.500 de participanţi de la 4.000 de companii din 102 ţări, printre care şi România. Criza economică şi-a spus, însă, cuvântul şi numărul participanţilor şi spaţiul alocat manifestării sunt în scădere faţă de ediţia din 2009, la care au participat circa 13.000 de participanţi, de la 4.500 de companii din 111 ţări, evenimentul desfăşurându-se pe o suprafaţă de 22.000 mp.
Participanţii la MIPTV sunt împărţiţi în cumpărători de programe, vânzători de programe, prefesionişti din televiziune şi cinematografie, producători, specialişti în digital media şi în publicitate şi reprezentanţi ai presei.
Din România, la această ediţie a târgului participă un număr de 21 de companii, cu trei mai puţine decât la ediţia de anul trecut a evenimentului, şi 58 de participanţi (faţă de 79 la MIPTV 2009), potrivit site-ului evenimentului. MediaPro Distribution, din grupul CME, s-a înscris la ediţia din acest an a târgului cu o echipă de şase persoane şi are un stand în Palais des Festivals, unde compania îşi prezintă ofertele de programe de televiziune, pentru a le distribui la nivel internaţional.
Şi Televiziunea Română are amenajat un stand la târgul MIPTV. Echipa TVR la Cannes este formată din patru persoane.
Antena 1 s-a înscris pentru a participa la MIPTV cu o echipă formată din şapte persoane. Realitatea Media participă la MIPTV cu o echipă din care fac parte trei persoane.
SBS Broadcasting Media (Prima TV) este prezent