Sindicatele au cerut Ministerului Transporturilor să pună în dezbatere publică proiectul de privatizare a CFR Marfă.
Privatizarea CFR Marfă mai are de aşteptat. Sindicaliştii susţin că au reuşit să convingă Ministerul Transporturilor să renunţe la privatizarea companiei de stat.
"Am făcut o solicitare pentru a se retrage proiectul ca să fie pus în dezbatere publică potrivit Legii 52, urmând ca abia apoi să fie introdus pe ordinea de zi, aceasta fiind o prevedere legală", a spus preşedintele Federaţiei Mecanicilor de Locomotivă, Iulian Măntescu. Afirmaţia a fost făcută la finalul discuţiilor între sindicate şi administraţia CFR Marfă, în Comisia de Dialog Social.
Recent, surse din cadrul Ministerului Transporturilor au declarat pentru Gândul că strategia de privatizare a fost reînnoită şi aprobată în Comitetul Tehnico-Economic al ministerului, fiind în pregătire proiectul de hotărâre de Guvern în acest sens.
Pe de altă parte, liderul sindical a declarat miercuri că reprezentanţii Ministerului Transporturilor "nu au dat de înţeles" că renunţă la privatizare CFR Marfă. Măntescu a mai spus că este posibil ca cifra privind disponibilizările din CFR să fie alta, dând de înţeles că aceasta va fi mai mică după discuţiile din următoarele două zile cu directorii din teritoriu.
Luni, Iulian Măntescu declarase, după discuţiiile cu ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, că privatizarea CFR Marfă nu este oportună în acest moment şi că mai întâi este nevoie ca societatea de transport marfă să fie echilibrată financiar.
Potrivit proiectului de privatizare a CFR Marfă, elaborat de Ministerul Transporturilor, ministerul poate suspenda, modifica sau revoca oferta de vânzare şi/sau metoda de privatizare, ca urmare a modificărilor de orice natură intervenite în termenii ofertei iniţiale de vânzare, intervenţiei unor condiţii care ar putea influ