Sectorul Auto va ieşi din criza economică având reţele de dealeri mai puţine, dar mai puternice, arată un studiu independent asupra pieţei dealerilor de maşini din Europa Centrală şi de Est (CEE), efectuat de PricewaterhouseCoopers. Criza financiară a adus deja modificări importante în comportamentul dealerilor auto din regiune, care fac investiţii în noi domenii (tranzacţii în sistem buy-back şi servicii de închiriat maşini cu ora, imobiliare, opţiuni de închirier
Sectorul Auto va ieşi din criza economică având reţele de dealeri mai puţine, dar mai puternice, arată un studiu independent asupra pieţei dealerilor de maşini din Europa Centrală şi de Est (CEE), efectuat de PricewaterhouseCoopers. Criza financiară a adus deja modificări importante în comportamentul dealerilor auto din regiune, care fac investiţii în noi domenii (tranzacţii în sistem buy-back şi servicii de închiriat maşini cu ora, imobiliare, opţiuni de închiriere si de leasing, servicii financiare) şi angajează manageri profesionişti de pe piaţă. Clienţii au motive să se bucure, întrucât situaţia actuală are ca efect o îmbunătăţire a calităţii serviciilor, reducerea costurilor activităţii dealerilor şi implicit preţuri mai scăzute pentru automobile, arată analiza PricewaterhouseCoopers. Efectul maxim al crizei financiare va fi resimţit de cele mai mari pieţe ale Europei de Est (Rusia, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria şi România) în prima jumătate a anului 2009. Până acum, Ungaria (-9%) şi România (-8%) au înregistrat cele mai mari scăderi ale vânzărilor în anul 2008, totuşi acestea sunt mult sub cele observate în Europa de Vest. Unii dealeri vor falimenta, alţii vor fi preluaţii de reţelele mari Deşi băncile introduc criterii mai stricte de împrumut, iar consumatorii sunt încă foarte precauţi, pe termen lung dealerii se aşteaptă ca vânzările de maşini noi să menţină o tendinţă ascendentă în CE