A 61-a editie a Festivalului de Film de la Cannes a demarat "au ralenti": multe filme n-au fost gata la timp, iar fanii nu s-au grabit sa-si vada vedetele preferate pe covorul rosu.
"Totul e intarziat in acest an. N-am aflat pana saptamana trecuta cand va avea filmul nostru proiectia, ceea ce inseamna ca ne-am agitat ca naiba sa aranjam lucrurile – zborurile, hotelurile, petrecerea", spune producatorul unuia dintre filmele din Competitia Oficiala, citat de "The Hollywood Reporter" in prima sa editie de festival. Clint Eastwood si Wim Wenders n-aveau filmele gata cu o saptamana inainte de inceperea festivalului, iar in alte cazuri, cum e cel al filmului care inchide festivalul, "What Just Happened", de Barry Levinson, cel care a grabit lucrurile a fost protagonistul Robert De Niro, care a intervenit pe langa organizatori. Neclar e deocamdata si daca mult asteptatul "Che" al lui Steven Soderbergh, format din doua filme care fac impreuna patru ore, va fi distribuit sub forma unui singur film sau a doua filme distincte. Oricum, "Che" e unul dintre filmele cele mai ravnite in Market, ca si debutul regizoral al scenaristului Charlie Kaufmann, "Synechdoche, New York", realizat cu un buget de 20 de milioane de dolari. Gurile rele spun ca si alegerea lui "Blindness", de Fernando Meirelles, ca film de deschidere, se datoreaza faptului ca un alt film era avut in vedere, iar acesta n-a fost terminat la timp. Ipoteza justa.
Cel de-al patrulea film al brazilianului nu era nici suficient de amplu, personal, controversat sau pur si simplu valoros pentru a deschide Cannes-ul. Fernando Meirelles, lansat acum sase ani tot la Cannes cu "Orasul zeilor", ecranizeaza acum romanul omonim al lui José Saramago, in care, intr-un an neprecizat, un virus care provoaca orbirea ii reduce pe oameni la emotiile primare pentru a-i salva prin intermediul unei femei in mod