Aeroportul International Otopeni are, incepind de luni, un nou terminal de pasageri. Ministerul Transporturilor a renuntat la peste 90 de proiecte din alte sectoare pentru a asigura finantarea din surse interne a lucrarilor de constructie la acest terminal, a declarat ministrul Transporturilor, Traian Basescu, la festivitatea de inaugurare a terminalului. El a precizat ca valoarea sumelor alocate acestui proiect este de 283 miliarde lei, din care 183 miliarde lei de la bugetul de stat, iar 100 miliarde lei dintr-un credit acordat de BRD. Contractantul lucrarilor a fost firma Romairport Milano Italy. Lucrarile au fost executate prin asocierea firmelor Italstrade, CCCF SA Bucuresti, Italairport si CEI SpA Milano. Terminalul, destinat exclusiv plecarilor, poate asigura tranzitul a 1.000 pasageri pe ora de virf. Impreuna cu sistemul de acces catre aeronave, format din cinci burdufuri de imbarcare si debarcare, precum si cu terminalul vechi, aerogara poate asigura, anual, tranzitarea a circa 3,5 milioane pasageri. Valoarea cladirii terminalului este de 21,7 milioane dolari, iar a sistemului de acces, de 22,3 milioane dolari. Programul de investitii la aeroportul Otopeni, inceput in 1994, a mai inclus reabilitarea platformei principale de stationare pentru aeronave si constructia unei platforme secundare cu 22 pozitii, in valoare totala de 17,7 milioane dolari. De asemenea, au fost reabilitate ambele piste de decolare - aterizare (valoarea investitiei fiind de 7,7 milioane dolari), a fost modernizat sistemul de balizaj (3,9 milioane dolari), si a fost construita o parcare pentru autovehicule (1 milion dolari). Fondurile necesare realizarii acestui program de investitii au fost asigurate, in majoritate, din surse externe, respectiv 70,5 milioane dolari dintr-un credit primit de la Midland Bank PLC - Londra, garantat de statul român, restul pina la 112,97 milioane dolari fii