Pe timp de criza, marile companii aeriene incearca sa-si faca profitabila activitatea apeland la diferite parteneriate internationale, fuziuni sau achizitii.
Operatorii aerieni iau in considerare acum varianta extinderii operatiunilor, intrand in parteneriate cu celelalte companii de profil pentru a-si spori notorietatea la nivel international, scrie The New York Times.
In urma cu cativa ani situatia era diferita. Declinul masiv al numarului de pasageri din lunile imediat urmatoare atentatelor teroriste din 2001 a obligat o parte dintre operatorii aerieni fie sa intre in faliment, fie sa isi reduca considerabil extinderea operatiunile.
Cand pretul petrolului a urcat vertiginos in ultimii ani, companiile au decis sa introduca noi taxe pentru bagaje, suspendand totodata zborurile neprofitabile.
O arma puternica pe timp de criza
Criza a schimbat tactica marilor linii aeriene si acesta este unul dintre motivele pentru care a izbucnit un adevarat razboi intre operatorii aerieni care si-au manifestat interesul pentru Japan Airlines (JAL). In vremuri mai bune, JAL reprezenta o miza deloc interesanta pentru jucatorii americani din industrie. Dar in actualul context, toti cauta sa se alieze pe plan international, in conditiile in care piata din Statele Unite da semne ca nu-si va reveni prea curand, cel putin nu in urmatoarele trimestre.
Pe de alta parte, companiile de pe Wall Street, convinse ca operatorii aerieni au actionat corect pentru a-si rezolva problemele de natura structurala, sunt dispuse sa furnizeze capital pentru realizarea acestor parteneriate.
American Airlines s-ar putea alia cu British Airways si Qantas pentru a face o oferta de preluare a JAL, potrivit unor surse familiare cu situatia. "Echipa" de operatori aerieni intentioneaza sa salveze compania japoneza de la faliment, dar si sa inainteze o oferta mai