În primul trimestru al acestui an, chiriile din zona „zero” a Capitalei au scăzut cu 28%
Criza i-a afectat şi pe comercianţii care şi-au deschis magazine pe marile artere ale Bucureştiului. Pe Calea Dorobanţi, Calea Victoriei şi Bulevardul Magheru se pot observa din ce în ce mai multe spaţii de închiriat. Patru astfel de locaţii care stau gata să fie închiriate îşi aşteaptă noii clienţi pe Dorobanţi. Magazinul de îmbrăcăminte The Place este gol, lângă el a fost un Germanos care s-a închis, lângă acesta un altul de obiecte sanitare e pustiu, iar al patrulea spaţiu, care găzduia produse precum lenjerie intimă, cadouri şi bijuterii, nu mai există.
Persoanele cu dare de mână nu îşi vor mai putea cumpăra haine scumpe de pe Calea Victoriei. Brandurile de renume cum sunt Hugo Boss, Liu Jo, Escada, Bigotti, Pinko şi-au închis magazinele, rafturile sunt goale, geamurile tapetate cu hârtie pe interior şi pline de praf şi graffiti pe exterior.
De închiriat este şi un spaţiu pe Magheru, lângă cinematograful Patria, unde înainte se găseau ceasuri Casio şi Breil Milano. Acum doar reclama cu David Coulthard mai atrage privirea trecătorilor. Tot pe Magheru, un spaţiu cu o suprafaţă de 135 de metri pătraţi nu şi-a găsit încă clientul, din vara anului trecut, când aici era un magazin Zapp, cu toate că proprietarul a mai lăsat din chirie cu aproape 50%. Astfel, faţă de preţul iniţial de 100 de euro pe metru pătrat, acum proprietarul cere 66 de euro, însă preţul poate fi negociat, în funcţie de perioada contractuală. Pe strada George Enescu, un cazinou a pus lacăt şi s-a închis.
Cei care nu au tras încă obloanele nu o duc mai bine. Dacă anul trecut un magazin de haine încasa zilnic chiar şi 6.000 de lei, acum vânzările s-au redus şi ating un prag maxim de 4.000 de lei. Şi cafenelele se confruntă cu scăderi ale vânzărilor, deşi managerii nu vor să spună cu