Un clujean a plătit o sumă de o sută de ori mai mare pentru o diferenţă de rulaj la o linie de credit pe care o are la Banca Transilvania. Dorin Cristian Fărcaş reclamă comunicarea defectuoasă dintre bancă şi clienţi şi consideră absurd să i se reţină 500 de lei pentru 4 lei nerulaţi.
Dorin Cristian Fărcaş (42 ani) a semnat, în august 2009, un contract pentru un MasterCard Forte cu Banca Transilvania, cu o valoare de 21.019 lei. „Până acum, nu am avut probleme. Trebuia să fac depuneri şi ridicări în valoare de 21.019 de lei pe lună, până în data de 25 a fiecărei luni", explică Fărcaş, de meserie informatician.
Problemele sale au început în 25 ianuarie a acestui an. „Ştiam că mi-am făcut rulajul pe ianuarie, dar am vrut, totuşi, să verific. Nu mergea serviciul de internet banking. Am sunat la Call Center, să cer un nou cod PIN. „Mi s-a spus că voi primi codul în plic, în două zile. Dacă mergeam la ghişeu, nu primeam o situaţie centralizatoare clară a rulajului. Situaţia o primesc tardiv, prin poştă. Din acest motiv am ales de la început internet banking", adaugă Dorin Fărcaş.
Plângere la Protecţia Consumatorilor
Fărcaş a primit codul PIN după două săptămâni. „Nu mai aveam ce face cu codul. M-am trezit cu o penalizare de 499,57 de lei, bani care mi-au şi fost retraşi dintr-un alt cont. Asta, pentru că din suma de 21.019 de lei nu rulasem 4,59 lei. Este absurd! Mai ales că aveam în contul de credit vreo 6 lei, deci banca ar fi putut retrage mica sumă restantă sau măcar să mă avertizeze", spune Fărcaş.
Bărbatul a încercat în repetate rânduri să ia legătura cu conducerea băncii - sucursala Zorilor. „Nu am reuşit să vorbesc cu nimeni. Am depus o plângere, la care am primit un răspuns vag. Sunt tot felul de clauze în contractul semnat în 2009, care mi se par abuzive şi pe care cei de la bancă le-au invocat", arată bărbatu