Vânzarea-cumpărarea pachetului majoritar al CFR Marfă a fost aprobată astăzi prin Hotărâre de Guvern, a anunţat premierul Victor Ponta. Potrivit acestui act normativ, în 60 de zile ar trebui semnat contractul cu GFR. Prim-ministrul spune însă că semnăturile finale în privatizarea CFR Marfă nu se vor da în absenţa unui aviz al CSAT. "Pentru că e o problemă de siguranţă naţională, deşi nu la fel de importantă ca Muntele Găina", a spus Ponhta, ironizând ieşirile de week-end ale preşedintelui Traian Băsescu.
În calendarul de la Palatul Victoria, termenul expiră pe 23 septembrie. "În 60 de zile trebuie încheiat contractul. Dacă CSAT se opune nu va fi semnat deloc. Dacă dă aviz, va fi semnat imediat", a spus Ponta, care anunţase la începutul şedinţei de Guvern că va cere din nou avizul CSAT înaintea oficializărtii privatizării.
CFR Marfă a devenit noul cartof fierbinte pasat între Palatul Cotroceni şi Palatul Victoria după ce preşedintele a reclamat public că GFR, cel care a câştigat licitaţia, "caută disperat bani la bănci" să plătească cele 202 milioane de euro, punând la îndoială potenţialul său de a face iinvestiţii în companie.
"Dacă nu convoacă CSAT, pică afacerea"
Şicanele din ultimele zile au avut ca rezultat decizia guvernamentală de a aduce din nou CFR Marfă pe masa CSAT. "Dacă tot vorbeşte preşedintele, să-i dăm atribuţii", a justificat el mutarea neobişnuită prin faptul că avizele actelor normative se dau înainte şi nu după aprobarea hotărârilor de Guvern.
Ponta are însă o altă explicaţie juridică: "Este o companie strategică. Dacă CSAT a dat aviz la momentul declanşării procedurii, acum, înainte de semnare sunt absolut convins de acest lucru, sau dacă nu, eu nu am cotrobăit prin conturi, nu.E bine să ne consultăm ca să nu ne lase să greşim. Un preşedinte responsabil nu aşteaptă la cotitură. Dacă sunt lucruri de natură să afe