Din 3.227 de unitati administrativ-teritoriale (primarii), sunt peste 2.400 care nu pot sa-si plateasca din taxe si impozitele locale personalul propriu, ci din cota de TVA defalcata, a declarat ministrul administratiei si internelor, Vasile Blaga. In aceste conditii, Guvernul a aprobat un proiect de lege privind stabilirea cadrului pentru redresarea economica a unitatilor administrativ teritoriale. Potrivit actului normativ, acele unitati care nu isi platesc datoriile vechi pot intra in stadiu de criza financiara si apoi in stare de insolventa. Proiectul mai stabileste modul in care primariile pot iesi din criza financiara sau din insolventa.
In procedura de criza financiara vor intra unitatile care nu mai pot plati datorii mai vechi de 90 zile si care depasesc 15% din bugetul local anual si care nu platesc salariile angajatilor pe o perioada mai mare de 90 de zile. In insolventa vor intra acele primarii care nu-si achita datorii vechi de 120 de zile si care depasesc 50% din bugetul anual si care nu platesc salariile pe o perioada mai mare de 120 de zile de la data scadentei.
"Acest proiect de lege reprezinta o protectie fata de agresivitatea creditorilor si o garantie pentru mediul de afaceri ca-si vor recupera datoriile", a spus Blaga.
In cazul crizei financiare, sunt prevazute cinci etape:
Ordonatorul principal de credite, care este primarul sau presedintele Consiliului Judetean, in cinci zile lucratoare de la constatarea crizei convoaca consiliul local si sesizeaza imediat directia finantelor publice judeteana sau a municipiului Bucuresti, in functie de fiecare caz.Consiliul judetean sau local adopta o hotarare privind existenta crizei si mandateaza ordonatorul principal de credite sa elaboreze un program, un proiect Acest proiect de lege reprezinta o protectie fata de agresivitatea creditorilor si o garantie pentru