Echipa de handbal Oltchim urmează să joace în semifinalele Champions League. De calificarea în finala competiţiei depinde nu doar palmaresul echipei, ci şi stabilitatea financiară a clubului vâlcean. „Forbes România“ a descoperit care sunt mecanismele de business ce au pus în mişcare performanţa sportivă a echipei Oltchim Râmnicu‑Vâlcea.
Pentru unul dintre cei peste 2.000 de spectatori din sala sporturilor din Râmnicu Vâlcea, ultimele secunde dinaintea loviturii decisive a Bojanei Popovici, din meciul dramatic susţinut acasă de Oltchim împotriva danezelor de la Viborg, au trecut de două ori mai greu. Pentru acest om, victoria împotriva echipei daneze (câştigătoarea de anul trecut a competiţiei europene) este mai mult decât o chestiune de palmares. Acesta este preşedintele clubului, Ioan Gavrilescu, în vârstă de 69 de ani - ultimii 32 i-a petrecut la conducerea echipei de handbal.
Gavrilescu ştie cel mai bine că performanţa sportivă este condiţia obligatorie pentru ca echipa să poată supravieţui din punct de vedere financiar. Ca o coincidenţă nefericită, momentul de glorie al handbalistelor coincide cu o perioadă deloc fastă pentru sponsorul principal, combinatul Oltchim, cel care asigură 70% din bugetul anual de aproape două milioane de euro al echipei (de trei ori mai mic decât cel al danezelor de la Viborg).
Altfel spus, performanţa sportivă la nivel european, ceea ce se traduce în obiectivul de a juca finala Champions League, este o justificare puternică pentru managementul combinatului să continue sponsorizarea echipei de handbal.
Meciul împotriva Viborg se termină 27-26, Oltchim este matematic calificată în semifinale şi este tot mai aproape de visul de a juca finala. Handbalistele din Vâlcea nu mai sunt doar mândria combinatului care a investit în ultimul an circa 1,4 milioane de euro.
Simpatia de care se bucură Oltchim este una com