Nu ştiu cum, dar dintr-o dată se intămplă din nou lucruri in lumea reală, fizică şi prăfuită a cablurilor. Da, chiar cablurile alea de atătea ori tăiate pentru c-am uitat să le plătim. Cablurile istorice de telefon, televizor şi orice altceva intre. Ele sunt acum scoase din cutii şi canale, date cu lac şi puse in reflectoare. Uitaţi de telefonia mobilă: adevărata bătălie pentru comunicaţii şi cote de piaţă se intoarce intr-o sufragerie de lăngă noi.
Să recapitulăm intăi tendinţele pănă la sfărşitul anului, aşa cum sunt deja evidente dacă te uiţi atent (nu la televizorâ¦!).
Telefonia fixă devine nelimitată. Playerii mari, de la RomTelecom şi pănă la cabliştii care incearcă să-i ia din cota de piaţă, au deja oferte in care factorul timp nu mai e, ca altădată, generator de profit. Timpul nesfărşit de stat cu telefonul la ureche e doar nada către un pachet complex, in care cel mai important lucru, din punct de vedere business, e cota de piaţă. "Pe ei, pe mama lor!", strigă acum fiecare director de marketing. Şi "ei" nu sunt clienţii, ci competitorii.
Internetul broadband se duce in fiecare casă. Cred că tehnologiile mobile nu vor reuşi să ajungă să prindă din urmă prea curănd un modem wifi legat la o reţea de tip ADSL. Aşa că dacă vrei toate bunătăţile de pe net 2.0, adică video şi fişiere pe care le vom numi, delicat, "aplicaţii", trebuie "ţeavă". In acest moment, reţelele de cartier sunt cea mai lejeră soluţie, insă haiducia nu va mai ţine. Vor fi cumpărate sau inglobate sau pur şi simplu ucise de oferte noi, in ţiplă colorată şi mult marketing.
Content. Tot ce inseamnă cablu trebuie să se termine cu un sac mare şi gras de conţinut original. Tendinţa a generat deja site-uri precum MTV On Demand, propus de RomTelecom, sunt şi altele şi vor fi din ce in ce mai multe, pentru că aşa s-a decis in şedinţa de board in vreo cinci-şa