Este vorba de niste piste de biciclete care ar putea fi facute pe anumite strazi din Brasov care permit amplasarea unei benzi intre 0.75 -1 m speciala pentru biciclisti, fara a afecta traficul masinilor.
12.00 Pornind de la modelul ţărilor occidentale, bicicliştii braşoveni au iniţiat o propunere pentru edilii oraşului. Organizatorii „Masei Critice" propun marcarea mai multor piste de biciclete pe arterele principale al Braşovului. Este vorba despre şapte trasee, fiecare dintre piste fiind compusă din mai multe tronsoane. Toate pistele bicicliştilor sunt amplasate pe carosabil, îngustând benzile de circulaţie destinate autoturismelor, potrivit proiectului elaborat de Robert Lazăr, unul dintre iniţiatorii „Masei Critice".
„Ne-am dori ca un biciclist să poată parcurge oraşul, de la un capăt la altul, pe pista de biciclete. Este idealul oricărui biciclist. Am mers pe toate arterele importante şi am estimat lăţimea posibilă a unei astfel de benzi. Proiectul l-am trimis la Primărie şi sperăm că va fi luat în calcul de edili", a declarat Robert Lazăr.
Estimările realizate de iniţiatorul proiectului au fost însă făcute doar „ochiometric", fără un sistem omologat de măsurători. Reprezentanţii Primăriei spun că astfel de piste sunt imposibil de realizat, în anumite zone din oraş. „Benzile pentru maşini sunt destul de înguste pe anumite artere, au trei metri şi jumătate. Reducerea acestor benzi ar face imposibilă circulaţia autobuzelor sau troleibuzelor care au gabarit mai mare. Noi am susţinut permanent mişcarea bicicliştilor şi dorim să oferim în oraş condiţii decente de deplasare pentru aceştia, însă pistele nu sunt relizabile pe orice arteră", a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov.
7.00 Robert Lazar, iniţiatorul Masei Critice Braşov, am pornit de la intersectia Traian Grozavescu cu Iuliu Maniu si face următoa