Un document elaborat de Comisia Europeană cu recomandările pentru îmbunătăţirea sistemului de educaţie, care vizează în special pregătirea tinerilor pentru piaţa muncii, va fi dezbătut, marţi, în Comisia pentru Învăţământ din Camera Deputaţilor.
Uniunea Europeană ne recomandă, prin documentul "Rethinking Education: Investing in skills for better socio-economic outcomes", elaborat în noiembrie anul trecut şi pus marţi în dezbaterea comisiei de specialitate din Camera Deputaţilor, să implementăm în sistemul educaţional materii transdisciplinare, care contribuie la dezvoltarea abilităţilor pe mai multe arii, care creează şanse mai mari de angajare la sfârşitul studiilor.
De altfel, conform Legii Educaţiei Naţionale, materiile transdisciplinare urmau să fie introduse în curriculumul preuniversitar până în 2016, când ar fi ajuns şi probă la Evaluarea Naţională (Capacitate), însă lucrul acesta nu se va mai întâmpla după ce modificările aduse de Ministerul Educaţiei unei ordonanţe urgenţă din decembrie 2012 vor trece de Parlament, luna aceasta.
Comisia Europeană recomandă României şi celorlalte state membre să facă reforme în educaţie pentru a combate şomajul în rândul tinerilor şi pentru a-i ajuta să-şi dezvolte aptitudinile astfel încât să se poată angaja mai uşor.
Iată cele şase recomandări făcute de Comisie:
1. Promovarea excelenţei în educaţia vocaţională (profesională) şi training (VET). Este vorba de specializare pe domenii specifice, în anumite meserii, vizând în mod special domeniile unde nu sunt destui profesionişti şi este o cerere mare pe piaţă.
2. Creşterea performanţelor şcolare ale grupurilor de copii care abandonează şcoala şi nu au niciun fel de calificare care să-i recomande pe piaţa muncii în vreun domeniu anume.
Comisia ne recomandă să punem accent în special pe alfabetizarea copiilor şi identificarea de foarte de