Air France KLM, locul doi in Europa cu un trafic de 11,9 milioane pasageri transportati in primele doua luni ale anului, ar putea sa depaseasca in curand Lufthansa. Avantajul major - hub-ul de pe Aeroportul Charles de Gaulle Paris, care se extinde din iulie cu noi terminale.
In lupta pentru locul intai, Air France si Aeroportul Charles de Gaulle Paris (Aeroports de Paris) au investit 580 de milioane de euro si au lansat programul de colaborare HUB 2012 pentru a oferi servicii noi.
Parteneriatul va atrage si mai mult trafic aerian international, consolidand astfel pozitia Aeroportului Charles de Gaulle Paris ca principal hub european.
Aeroportul Charles de Gaulle Paris, al doilea din Europa cu trafic de pasageri de 60,9 milioane in 2011 si al saptelea din lume, dispune de un spatiu foarte mare de extindere, pe care Aeroporturile Frankfurt (56,4 milioane pasageri in 2011) si Schiphol Amsterdam (49,7 milioane pasageri in 2011) nu il au, ambele fiind la capacitate maxima. Deja aeroporturile Heathrow Londra (69,4 milioane pasageri in 2011), Frankfurt si Schiphol Amsterdam se confrunta cu o problema, pistele sunt prea scurte sau prea apropiate.
Air France a transportat anul trecut 52% din pasagerii care au sosit pe Aeroportul Charles de Gaulle Paris, reprezentand 32 de milioane de pasageri pe an, 103.000 pasageri pe zi, 790 de zboruri zilnice.
Anul acesta, Aeroportul CDG Paris va lansa satelitul 4 si noua zona de imbarcari a terminalului 2E. Satelitul 4, cu 16 porti de imbarcare inclusiv 7 pentru Airbus A380, va fi dedicat zborurilor lung-curier si aeronavelor wide body, putand deservi pana la 7,8 milioane pasageri pe an.
Pasagerii vor ajunge in mai putin de trei minute de la satelitul 4 la terminalul 2E cu un tren automatizat, care in prezent circula intre terminalul E si satelitul 3. Satelitul 4 va fi folosit exclusiv de Air Fr