Cresterea Facebook in Romania este mai spectaculoasa decat datele inregistrate la nivel global de aceasta retea sociala, arata o analiza furnizata HotNews.ro de Httpool Romania. Cresterea acestei platforme se ridica, potrivit Biancai Vlaston, country manager al Httpool, la circa 3.000% intr-un an.
Vlaston, citata in analiza mentionata, arata ca numarul conturilor active facute de romani pe Facebook a crescut de la 8.000 in iunie 2008 la aproape 260.000 in prezent. Ea afirma ca in momentul de fata 80% dintre utilizatorii romani de pe Facebook au varste cuprinse intre 18 si 34 de ani, in timp ce 56% sunt femei.
Httpool Romania, agentie de marketing interactiv infiintata in 2008 si parte a Httpool Group, vinde pe Facebook engagement ads - format de publicitate bazat pe interactivitatea intre utilizatori si branduri.
Potrivit analizei Httpool Romania:
Laurentiu Pop, deputy managing director al agentiei, afirma ca publicitarii romani inca nu exploateaza suficient oportunitatile oferite de retelele sociale.Laurentiu Pop: "Campaniile desfasurate pana acum de noi pe Facebook pentru clientii romani au avut ca dominanta componenta de bannere clasice, care functioneaza foarte bine, cu rata de click peste media site-urilor romanesti. Am avut campanii pentru clienti precum Praktiker, Coca-cola, Heineken, Procter&Gamble. De exemplu, intr-o recenta campanie pentru un brand foarte cunoscut, am adaugat bannerelor si o componenta specifica retelelor sociale – am creat o pagina de produs pe Facebook, pe care am promovat-o si prin reclame text. Raspunsul a fost incredibil". Cele mai recente mutari facute de Facebook fac din site-ul fondat in gluma in urma cu cinci ani un posibil rival al actualilor uriasi ai internetului, Google sau Yahoo!. Romania respecta tendintele, in conditiile in care numarul utilizatorilor de Facebook creste exponential. Face