Finding the middle class cuprinde si o serie de informatii despre nivelul de trai, surse de venit, credite bancare sau ipotecare, posibilitatea de a calatori, sanatate, dar si comportament de consum, afiliere politica, lucruri care conteaza in viata, branduri preferate, pentru fiecare dintre cele 3 clase sociale analizate, cu accent pe diferentele specifice clasei mijlocii.
SMARK Research anunta lansarea raportului "Finding the middle class", realizat de eResearch. Studiul pleaca de la premisa ca, desi clasa sociala de mijloc are o dimensiune economica, ea nu se reduce la aceasta, in general clasa sociala este mult mai complexa decat gruparea dupa criterii economice. Pentru a diferentia clasa de mijloc de celelalte clase sociale, pe langa criteriile economice au fost luate in considerare: statutul profesional, ocupatia, educatia, valorile, mentalitatile, stilul de viata si formele proprii de expresie ale claselor analizate. Pe langa clasa mijlocie, care este focusul acestui raport, studiul surprinde si analizeaza și celelalte doua clase care completeaza peisajul demografic, respectiv clasa de jos (Lower class) si clasa aspiranta (Rising class). Studiul este unul cantitativ, realizat pe un esantion de 1180 de respondenti, reprezentativ la nivel urban, pentru populatia intre 14 si 64 ani, in luna aprilie a acestui an.
Am aflat astfel ca: 41% din reprezentantii clasei mijlocii considera important sa aiba o cariera de succes si 43% isi doresc sa lucreze intr-un domeniu care le place, in timp ce pentru doar 13% este important sa aiba un loc de munca sigur; 54% dintre reprezentantii Rising class citesc reviste si ziare, cu mult peste celelalte doua clase sociale analizate; Pentru clasa mijlocie este important sa calatoreasca ca sa descopere lumea, acesta fiind unul dintre cele mai dorite lucruri in viata. In acelasi timp ei sunt cei care nu considera c