Cunoscutul constructor auto german, Werner Lang, unul dintre creatorii legendarului Trabant, a decedat luni, la vârsta de 91 de ani. Automobilele Trabant au început să fie lansate în RDG în anii 50. Marca a fost numită aşa în cinstea primului satelit, lansat în anul 1957.
Mai pe larg, Trabantul reprezintă, după cum subliniază specialiștii în domeniu, pe de o parte "tovarăș al omului", iar pe de altă parte aminteşte de lansarea primului satelit artificial al Pământului - Sputnik, la 4 septembrie 1957, cu puţin înaintea începerii producţiei de pre-serie.
Celebritate rapidă
Graţiei faptului că maşina era destul de ieftină, ea a câştigat rapid popularitate. Între anii 1960-1990 au fost lansate în jur de 3 milioane de automobile Trabant, iar marca a căpătat rapid notorietate.
La această maşină se întâlneşte pentru prima dată motorul răcit forţat cu aer - un motor în doi timpi cu doi cilindri de 18CP. Maşina folosea o structură de rezistenţă şi podea făcute din oţel. Motorul, transmisia, direcţia şi suspensiile faţă erau montate pe o ramă detaşabilă, care putea fi desprinsă prin desfacerea a şase şuruburi, lăsând astfel accesul liber la toate componentele. Principiul de fabricaţie folosit i-a adus lui P50 reputaţia de maşină fiabilă, economică şi uşor de reparat, cu costuri de întreţinere mici.
Caroserie nouă
A fost construit în versiuni berlină, break şi van între 1957 şi 1962, în aproximativ 132.000 de exemplare. Nevoia crescută de confort a dus la dezvoltarea de noi motoare mai puternice şi astfel s-a ajuns în 1962 la P60, cu motor de 600cm3.
În 1964 a apărut o caroserie complet nouă: P601, care menţinea acelaşi concept de bază, oferind mai mult spaţiu interior şi pentru bagaje. Specialiştii spun că pentru mulţi era frumoasă şi a fost menţinută până la închiderea producţiei, în 1991.
Admiraţie