Profesori, jandarmi, inspectori şi alţi specialişti din Constanţa au identificat principalele cauze care duc la acte la violenţă în şcoli.
Directorii unităţilor de învăţământ din judeţul Constanţa au participat, ieri, la dezbaterea cu tema „Exemple de bune practici în combaterea şi prevenirea violenţei în şcoală". În cadrul dezbaterii s-a vorbit despre cauzele violenţei şi formele de manifestare a acestui fenomen nedorit în mediul şcolar. Potrivit specialiştilor, cele mai frecvente forme de violenţă între elevi sunt injuriile, jignirile şi certurile. Cauze ale violenţelor rezultă şi din programele şcolare prea încărcate, ca sursă de oboseală şi de stres pentru elevi, precum şi din programul şcolar dezavantajos.
Participanţii, printre care s-au numărat, alături de inspectori şcolari, reprezentanţi ai Jandarmeriei, Poliţiei, Protecţiei Copilului şi ai Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Psihopedagogică (CJRAE), au ajuns la un punct comun, şi anume faptul că, alături de cadrele didactice şi partenerii şcolii, un rol important în prevenirea actelor de violenţă este determinat de familie.
„Ca să ajungem la reducerea violenţei în mediul şcolar, camerele de luat vederi, Poliţia şi Jandarmeria trebuie să fie pe ultimul plan. Noi nu suntem o instituţie coercitivă, prin urmare trebuie să ne gândim la măsuri educative. Trebuie implicaţi părinţii. Familia şi şcoala sunt pilonii educaţiei", a susţinut directorul Grupului Şcolar de Electrotehnică şi Telecomunicaţii, ing. Gheorghe Gavrilă.
În această unitate de învăţământ există, de trei ani, opt camere de luat vederi în punctele principale.
Numărul agresiunilor, în scădere
În ceea ce priveşte cazurile de violenţă elev-elev, conform datelor care au ajuns la CJRAE, în 2007-2008 au fost 81 cazuri înregistrate, transmise de către unităţile şcolare. În 2008-2009, au fost semnalate 24 de cazuri,