Aproape 11.500 de copii cu vârste cuprinse între opt şi zece ani (din clasele a III-a şi a IV-a) vor avea în programa de studii, începând cu acest an şcolar, o disciplină opţională intitulată „Educaţie financiară“, menită să îi ajute pe elevi să înveţe să facă economii şi să aprecieze valoarea banilor încă de mici.
Ce este numerarul sau bancomatul, cum se calculează rata dobânzii unui credit bancar, care sunt modalităţile de economisire a banilor, dar şi cine sunt personalităţile de pe bancnotele de un leu sau de cinci lei sunt doar câteva dintre noţiunile cu care ar trebui să rămână elevii după ce vor învăţa, timp de o oră pe săptămână, lecţiile de educaţie financiară. Modulul opţional de educaţie financiară a fost aprobat pentru anul şcolar 2013/2014, printr-un ordin emis de ministrul educaţiei naţionale. În cadrul acestui proiect, beneficiarii „direcţi“ vor fi 11.500 de elevi şi 500 de profesori din toată ţara, care au optat până în prezent pentru acest opţional.
Proiectul de introducere a educaţiei financiare încă din şcoala primară este o iniţiativă a Ligiei Georgescu-Goloşoiu, consilier în Direcţia Patrimoniu şi Investiţii din cadrul Băncii Naţionale a României, care este şi autoarea a trei cărţi care vor fi folosite în cadrul orelor de la clasă: manualul de educaţie financiară, caietul elevului şi ghidul învăţătorului (elaborat împreună cu două învăţătoare care au folosit aceste manuale în anii precedenţi).
„Copiii sunt viitorii consumatori de servicii şi produse bancare, dar şi viitorii manageri şi antreprenori, de aceea ei trebuie să fie informaţi. În 2007 am scris primul manual de educaţie financiară, iar în anul şcolar 2009/ 2010, manualul de educaţie financiară şi caietul elevului au fost folosite pentru prima dată în cadrul cursurilor opţionale la clasele a III-a şi a IV-a. În anul şcolar trecut (2012/ 2013), erau deja aproap