Poliţia maghiară încă cercetează cauzele producerii accidentului de marţi dimineaţa, când şase persoane şi-au pierdut viaţa, printre care cinci români care se îndreptau spre Spania cu un autocar al companiei Atlassib.
Până acum există o singură certitudine: autocarul românesc a părăsit banda lui şi a ajuns pe sens opus unde s-a lovit de un campion care transporta ciment. Zona este cunoscută însă de şoferi ca fiind una în care accidentele grave se ţin lanţ. Maghiarii se plâng că pe autostrada M70 există două locuri unde se face trecerea de la patru, la două benzi.
Simon Zoltan, primarul din localitatea Csornyefold, a declarat pentru site-ul www.zalaihirlap.hu că după primele proiecte autostrada trebuia să aibe de la bun început 2+2 pe toată lungimea ei, însă din cauza costurilor mari care au depăşit bugetul s-a trecut la această variantă.
„Autostrada M70 a fost dată în folosinţă în 2004. De atunci încercăm să atragem atenţia celor abilitaţi despre pericole. Cele mai multe accidente mortale au avut loc în urma neatenţiei şi apoi trecerea pe sensul opus”, a declarat Simon Zoltan.
Sursa foto: www.zalaihirlap.hu
Protest internaţional pe autostradă
Localnici din zona autostrăzii au încercat să atragă atenţia asupra pericolului prin mai multe proteste, însă ultimul accident mortal i-a făcut să ia o decizie radicală. Aceştia dores să blocheze drumul pe una din benzile autostrăzii, iar acest protest extrem va avea loc în sezonul estival, pentru a atrage atenţia şi pe plan internaţional. La acţiune vor participa şi vecinii sloveni. Mai mult, un parlamentar maghiar, Zako Laszlo, va face o interpelare în parlament pentru reconstrucţia autostrăzii M70.
Sursa foto: www.zalaihirlap.hu
Ministerul nu vrea să audă de reconstrucţie
Ministerul Dezvoltării Naţionale d