Pentru că a căzut soft-ul „de la centru”, la CAS Braşov se lucrează cu pixul şi hârtia. Se mai foloseşte un sistem informatic intern, dar asta tot nu-i scuteşte pe braşoveni de zeci de minute de aşteptare. În restul judeţelor, activitatea a fost suspendată până luni
Tehnologia modernă vine la pachet cu o serie lungă de probleme. Nici n-a fost bine implementat noul soft SIUI de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) că a şi făcut „poc”. În consecinţă, activitatea la Casele de Asigurări de Sănătate din ţară, activitatea a fost paralizată sau s-a desfăşurat greoi. Autorităţile de la Bucureşti aşteaptă un soft de rezervă din SUA, până atunci dispunând suspendarea activităţii până luni. „Cauza acestei situaţii nu se datorează nici CNAS, nici partenerilor cu care s-a construit sistemul. Defecţiunea este la nivel structural şi a fost comunicată firmei-mamă din SUA în cursul nopţii. Am primit o soluţie pe care o vom testa”, a precizat ieri, Lucian Duţă, preşedintele CNAS.
La Braşov, se stă la coadă
La Braşov, activitatea nu a fost suspendată. Dar zeci de persoane au aşteptat zeci de minute la cozi. Asta deoarece funcţionarii au trecut la stilul tradiţional de lucru - cu hârtie şi pix. Luminiţa Niţu spune că au fost informaţi de către CNAS că există probleme cu softul central, dar la Braşov, activitatea se desfăşoară acum „în sistemul intern” „La noi, nu a fost sistată activitatea. Se eliberează adeverinţe pentru a face dovada de asigurat la medicul de familie, pentru internare în spital. Se fac şi plăţi pentru contribuţii. Se lucrează ca de obicei. Noi folosim şi sistemul nistru informatic intern, dar dacă este nevoie, angajatele scriu de mână. Când va fi rezolvată problema, datele vor fi trecute şi în sistemul central”, a precizat Luminiţa Niţu, director relaţii contractuale şi purtător de cuvânt al CAS Braşov. Aceasta a mai pr