După autostrada inelară a Mării Negre, ministrul Transporturilor Alexandu Nazare aduce în atenţie un alt proiect: Canalul Dunăre-Bucureşti.
Comisia Europeană ar putea finanţa construcţia canalului Dunăre-Bucureşti, a anunţat recent ministrul Alexandru Nazare. Declaraţia a fost făcută după întâlnirea pe care oficialul român a avut-o cu vicepreşedintele Comisiei Europene şi comisar european pentru Transport, Siim Kallas.
"În ceea ce priveşte proiectul de regulament privind Mecanismul Conectarea Europei, dacă acest instrument va fi validat în cadrul Consiliului TTE (Consiliul de Miniştri ai Transporturilor, Telecomunicaţiilor şi Energiei -n n.), Comisia a acceptat propunerea României de a finanţa din aceste fonduri construcţia Canalului Dunăre-Bucureşti, dar şi alte proiecte pe care le vom înainta în perioada imediat următoare", a declarat ministrul Alexandru Nazare.
El a arătat că există un angajament ferm al Comisiei de a oferi României asistenţă tehnică în vederea pregătirii unei liste de proiecte eligibile pentru a creşte capacitatea de absorbţie a fondurilor în perspectiva financiară 2014-2020, atât prin discuţii la Bucureşti, cât şi prin detaşarea unor experţi români la Bruxelles.
Cât costă finalizarea proiectului
Valoarea investiţiei s-ar ridica la circa 1,5 miliarde euro, iar lucrările ar putea fi finalizate în patru ani, potrivit unor estimări făcute anterior de proiectant. Însă valoarea proiectului a variat de la 450 de milioane de euro, la 2,5 miliarde euro, potrivit declaraţiilor miniştrilor din ultimii ani.
În 2008, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, declara că valoarea investiţiei este de 450 milioane de euro, iar perioada de amortizare este de aproximativ 14 ani. El spunea că există trei variante de finanţare pentru finalizarea Canalului Dunăre-Bucureşti: bugetară, prin fonduri europene de