Zara şi Peek & Cloppenburg din Băneasa Shopping City sunt magazinele cu cele mai mari încasări anuale dintre cele circa 200 de unităţi ale centrului comercial din nordul capitalei deţinut de omul de afaceri Puiu Popoviciu, potrivit estimărilor ZF pe baza chiriilor plătite de retaileri. Valoarea chiriilor din Băneasa Shopping City a fost publicată pe Mediafax.
Fiecare dintre cele două magazine are vânzări anuale de circa 12-13 mil. euro, potrivit calculelor ZF, care au la bază valoarea chiriilor şi ponderea acestora în totalul vânzărilor. Chiriile în centrele comerciale sunt calculate ca pondere din vânzările anuale, şi variază între 5% pentru cei mai mari retaileri de haine şi 20% la operatorii de food, potrivit surselor din piaţă. Cele mai mici chirii procentuale sunt plătite de magazinele care atrag trafic şi care au implicit şi cele mai mari vânzări. Astfel, retailerul Peek & Cloppenburg, care are cel mai mare magazin (4.110 metri pătraţi) din Băneasa Shopping City, plăteşte firmei lui Popoviciu o chirie lunară de peste 50.000 de euro. În 2010 vânzările magazinului au fost de 13,4 mil. euro, potrivit datelor de la Ministerul de Finanţe, ceea ce înseamnă că chiria lunară reprezintă circa 4,5% din vânzările magazinului.
12 mil. euro vinde Zara din Băneasa
De asemenea, magazinul Zara al grupului spaniol Inditex, cel mai mare de pe piaţa locală, are, potrivit calculelor ZF, vânzări anuale de circa 12 mil. euro. Chiria pentru magazinul Zara este de aproape 50.000 de euro pe lună, respectiv 600.000 de euro pe an. La un nivel al chiriei de 5% din vânzările anuale, încasările magazinului se ridică la circa 12 mil. euro pe an.
Datele nu includ însă şi valoarea chiriei pentru magazinul H&M deschis în primăvara anului trecut în centrul comercial din nordul capitalei. Potrivit informaţiilor deţinute de ZF acest magazin