David Morgan, șeful piloților companiei Wizz Air, a explicat astăzi, într-o conferință de presă la București, că aterizarea de sâmbătă, de la Roma, este unică în istoria companiei, pilotul oferind detalii suplimentare despre cauzele acestui incident.
Pilotul britanic le-a prezentat jurnaliștilor firul evenimentelor ce au culminat, sâmbătă dimineață, cu aterizarea forțată a aeronavei Airbus 320, care decolase din București, potrivit mediafax.ro. David Morgan a ținut să sublinieze că o situaţie ca cea de sâmbătă este extrem de rară în cariera unui pilot, dar instructajul cuprinde și asemenea situaţii.
Cu puțin timp înainte de aterizarea pe Aeroportul Campino, din Roma, pilotul aeronavei a sesizat că s-a aprins semnalul prin care era atenționat că jamba stângă a trenului de aterizare nu este coborâtă, deși nici înainte de decolare și nici în timpul zborulului nu au existat semnale că ar fi probleme la trenul de aterizare. Drept urmare, echipajul a solicitat amânarea aterizării și a planat de-a lungul coastei Italiei până au fost luate măsurile necesare unei aterizări de urgență, pe o singură roată.
Potrivit lui Morgan, căpitanul a decis transferarea unei părți din combustibilului aflat în motorul stâng pe partea dreaptă a aeronavei, pentru a preveni izbucnirea unui incendiu, și a ales să aterizeze pe Aeroportul Fiumicino deoarece pista de acolo este mai lungă decât cea de pe Ciampino.
Aeronava a aterizat folosind doar roata din dreapta și a rulat așa pe o lungime de doi kilometri, ulterior oprindu-se pe mijlocul pistei. Dar înainte de a se opri, avionul s-a înclinat pe partea stângă, iar pompierii au fost nevoiți să pulverizeze cu spumă peste motorul stâng, pentru a se evita izbucnirea unui incendiu.
Șeful piloților Wizz Air a mai declarat că patru dintre cei 165 de pasageri au avut nevoie de un consult medical din cauza unor atacuri de anxietat