Comisia Europeana a lansat, vineri, campania de comunicare privind Anul european al creativitatii si inovarii 2009, sub deviza "Imagineaza. Creeaza. Inoveaza". Obiectivul anului 2009 este promovarea de demersuri creative si inovatoare in diferite sectoare ale activitatii umane si contributia la o mai buna pregatire a Uniunii Europene pentru provocarile viitoare ale unei lumi globalizate. Anului european al creativitatii si inovarii isi propune sensibilizarea cu privire la importanta creativitatii si a inovarii, competente-cheie pentru dezvoltarea personala, sociala si economica.
"Poate va intrebati de ce punem accentul pe chestiuni asa abstracte, cand agenda europeana este dominata de subiecte mult mai tangibile, precum criza financiara, nevoia de salvare a economiilor, de pastrare a locurilor de munca. Raspunsul meu este: . Aceasta criza a relevat ca acum avem nevoie mai mult ca niciodata de creativitate si inovatie, pentru a deveni mai competitivi si a ne pregati mai bine pentru provocarile ce ne stau in fata", a declarat comisarul european pentru educatie, cultura, formare si tineret, Jan Figel, in cadrul conferintei de lansare a Anului european al creativitatii si inovarii.
La eveniment au fost prezenti si trei din cei peste 20 de ambasadori ai Anului, si anume, profesorul Edward de Bono, o somitate in domeniul gandirii creative si al inovarii, profesorul Karlheinz Brandenburg, profesor in domeniul tehnologiilor mass-media si director al Institutului Fraunhofer pentru tehnologii mass-media digitale (IDMT), si Jordi Savall, interpret, profesor si cercetator in domeniul muzicii.
Trecerea de la actualul An european al dialogului intercultural la cel al creativitatii si inovarii va fi marcata printr-un concert sustinut in aceasta seara la Bruxelles de Vienna Vegetable Orchestra (Orchestra de legume din Viena), ce foloseste "instrument