Psihologii cred că numărul ridicat al orelor de curs ale elevilor români le provoacă acestora probleme psihice şi îi face să recurgă la acte de violenţă. În medie, elevii petrec aproximativ 36 de ore pe săptămână la şcoală, program comparabil cu cel de la serviciul părinţilor. Şcolarii de 7-8 ani, stau în jur de patru ore la şcoală şi încă cel puţin două acasă cu temele. În acelaşi timp, colegii lor puţin mai mari, din clasele a III-a şi a IV-a, petrec aproximativ cinci ore în bănci. O dată ajunşi acasă însă, ei sunt nevoiţi să acorde alte trei ore pentru pregătirea temelor. În cazul copiilor de gimnaziu şi al celor de la liceu, situaţia este şi mai îngrijorătoare. Aceştia aproape că stau mai mult la şcoală decât acasă. De exemplu, tinerii de liceu au câte 6-7 ore de curs şi 4-5 ore pentru pregătitul temelor. La acestea se adaugă meditaţiile sau pregătirile în particular.
În urmă cu trei luni, un proiect al Ministerului Sănătăţii ce prevedea reducerea numărului de ore a fost întors din drum în loc să fie aprobat. În baza acestui proiect, elevii ar fi trebuit să aibă un număr maximum de ore stabilit în funcţie de vârstă.
Psihologii au atras în nenumărate rânduri atenţia asupra faptului că la finalul unui ciclu de studii supraîncărcat, mulţi dintre şcolari suferă de probleme de comunicare şi devin violenţi.
Ba mai mult, la un moment dat se produce şi efectul invers, iar elevii ajung să aibă rezultate şcolare mult mai slabe. Psihologii cred că numărul ridicat al orelor de curs ale elevilor români le provoacă acestora probleme psihice şi îi face să recurgă la acte de violenţă. În medie, elevii petrec aproximativ 36 de ore pe săptămână la şcoală, program comparabil cu cel de la serviciul părinţilor. Şcolarii de 7-8 ani, stau în jur de patru ore la şcoală şi încă cel puţin două acasă cu temele. În acelaşi timp, colegii lor puţin mai mari, din clasele a