Piata spatiilor comerciale a continuat sa creasca in acest an, ajungand la 2,2 milioane de metri patrati la nivel national, dar aproape 30% dintre romanii din mediul urban merg mai rar la cumparaturi, iar cand o fac cumpara mai putin, spun consultantii. Ce variante au retailerii si proprietarii acestor spatii pentru a-si pastra cumparatorii fara a-si periclita afacerea?
"Chiar si intr-o perioada de criza, in care oamenii poate nu au dispozitia de a face cumparaturi, atata timp cat reusesti sa atragi oamenii in mall si ii faci sa petreaca mult timp acolo, chiar si o jumatate de zi, constient sau inconstient acestia vor cheltui mai mult. Nu poti in schimb face prea multe lucruri legate de suma de bani pe care acestia o au in buzunar", a declarat Israel Visel, directorul mallului AFI Palace Cotroceni din Bucuresti, in cadrul evenimentului Zilele Biz.
Cauta produse mai ieftine
Potrivit datelor centralizate de firma de consultanta imobiliara Cushman & Wakefield, ca urmare a inaugurarilor din aceasta toamna, printre care si cea a Cotroceni Park, stocul de spatii comerciale moderne, incluzand malluri, parcuri de retail, retele de bricolaj sau cash & carry, a ajuns la 2,2 mil. mp, din care 700.000 mp se afla in Bucuresti.
"Vanzarile din retail au scazut cu 10,6% in primele opt luni ale anului, cea mai mare scadere fiind inregistrata in electrocasnice, IT si mobila. Estimam ca o revenire a apetitului pentru consum se va resimti in cea de-a doua jumatate a anului viitor, iar in decurs de un an vor mai fi livrate spatii noi cu o suprafata de 300.000 - 350.000 de metri patrati, desi stocul anuntat este de doua ori mai mare", a declarat Razvan Gheorghe, general manager al Cushman & Wakefield.
Consumatorii s-au indreptat in ultimul an catre produse mai ieftine, care pot fi gasite atat in mediul de retail traditional, cat si in centrele comerciale de t