Vânzările de automobile în China le-au depăşit luna trecută pe cele din Statele Unite pentru prima dată în istorie, China apropiindu-se vertiginos de statutul de cea mai mare piaţă auto din lume.
Cu o clasă de mijloc în dezvoltare şi un potenţial de consum uriaş, China a căpătat o importanţă foarte mare pentru General Motors, Volkswagen şi Toyota, constructorii contând pe performanţele obţinute pe piaţa asiatică pentru a contrabalansa prăbuşirea pieţelor auto din Statele Unite şi din restul lumii, informează Yahoo News. Ascensiunea Chinei pe scena auto mondială a venit pe fondul scăderii dramatice a vânzărilor pe continentul
nord-american, unde, în ianuarie, s-a înregistrat cel mai mic nivel de unităţi vândute din ultimii 26 de ani, 656.976 de autovehicule, în scădere cu 37 de procente. Vânzarea de autovehicule de producţie chinezească a scăzut de asemenea, dar nu atât de mult. În ianuarie, au fost vândute 735.000 de vehicule, în scădere cu 14,4% faţă de luna ianuarie a anului trecut, când s-a înregistrat un nivel de vânzări de 860.000 de unităţi, potrivit Asociaţiei Constructorilor de Automobile din China. Mike DiGiovanni, unul dintre directorii executivi ai corporaţiei General Motors, responsabil de analiza pieţei şi industriei globale, a declarat săptămâna trecută că se aşteaptă ca vânzările de autovehicule în China să atingă 10,7 milioane de unităţi în 2009, mai mult decât estimarea de 9,8 milioane făcută pe piaţa din Statele Unite.
Piaţa auto din China a crescut în ritm alert în ultimii ani, depăşind Japonia în 2006 şi trecând pe locul doi în topul vânzărilor anuale. Experţii din industria auto se aşteaptă ca statul asiatic, cu o populaţie de 1,3 miliarde de oameni, să îşi impună supremaţia în faţa SUA, cu 300 de milioane de locuitori.
Guvernul chinez a subvenţionat industria auto cu 1,5 miliarde de dolari
În cazul în